divendres, 26 de desembre del 2014

“Intenta primer comprendre i seràs comprès” (Un bon comunicador i Identitat i territori)


Al llarg d'aquest semestre hem pogut fer dues presentacions a la classe que ens han ajudat a apredre i enfrontar-nos a les nostres pors. 

Una de les activitats que hem fet aquest semestre amb les assignatures de COED i GITIC ha sigut la de "Un bon comunicador". Nosaltres, com a grup, hem escollit a Arcadi Oliveres com a nucli del nostre treball i a partir d'aquí hem triat les característiques principals que crèiem que havia de tenir el nostre protagonista per ser un bon comunicador. Finalment, a partir de la cerca de "proves" hem pogut demostrar el que ens havíem plantejat en un principi: l'Arcadi Oliveres és un bon comunicador. 

Considerem que un bon comunicador ha de tenir moltes característiques com ara que ha de ser clar i concís, ha de conèixer el context i l'audiència, ha de dir la veritat al públic quan exposa alguna cosa, ha de tenir un sentiment col·lectiu, és a dir tenir en compte a qui es dirigeix i adequar-se correctament. A més a més, ha de ser capaç de destacar les idees més importants, reconèixer l'error, conèixer bé el tema del qual parla, mai donar coneixements per suposat, d'entre altres. 

A partir d'aquestes idees, hem anat investigant en d'articles, vídeos i conferències, si Arcadi Oliveres complia totes aquestes qualitats que ha de tenir un bon comunicador. Una vegada teníem diverses proves per demostrar la nostra hipòtesis, hem fet una tria i les hem explicat a la resta de la classe. Aquest treball l'hem presentat davant els nostres companys de classe a partir d'una presentació realitzada amb el programa Pearltrees

Fer aquest treball ens ha estat molt útil a tot l'equip. En primer lloc, vam haver de pensar i reflexionar sobre quins personatges coneguts de la societat crèiem que eren bons comunicadors.  Així mateix, vam haver de pensar quines qualitats havia de tenir un bon orador i quines no. En aquest apartat ens va ajudar molt el fet d'haver llegit el llibre 10 idees clau: Ensenyar la competència oral a classe, d'on vam poder-ne extreure moltes idees. Vam haver de dur a terme una recerca de vídeos i documents on es demostrés la nostra hipòtesis inicial. I, finalment, vam haver de fer una presentació, posant, d'aquesta manera, les nostres habilitats de parlar en públic en marxa i practicant tots aquells aspectes que estàvem presentant. 



Així mateix, l'altra activitat que hem fet ha sigut la d'Identitat i Territori. Aquesta exposició era de tema lliure. Cada parella podia triar de què volia fer la presentació, sempre i quant tingués alguna relació amb l'identitat d'un grup d'individus o el territori. 

Aquestes dues presentacions ens han servit per tal de fer front als nerviosismes a l'hora d'exposar un tema. Hem d'aprendre i pràcticar per tal d'arribar a ser bons i bones comunicadors. Com a futurs mestres hem d'aprendre a calcular el temps i ser conscients del que estem dient i com ho estem dient per tal que el missatge arribi als nostres alumnes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada