

Aquest llibre ens proporciona un seguit de tècniques i recursos per perdre el pànic, controlar els nervis, la velocitat i el ritme de les paraules, una bona planificació de les idees, etc. Tot això, ens serveix per tal de millorar o esdevenir uns bons oradors.
A continuació us presentarem algunes de les característiques que vam trobar més rellavants:
- Parlar de manera clara i entenedora
- Controlar la velocitat, les pauses i el ritme
- Cridar l’atenció del públic i fer-lo protagonista a partir de l’entonació, preguntes o recursos retòrics
- Vigilar amb la quantitat d’informació que posem ens els PowerPoint, Prezi, etc
- Utilitzar la mirada per arribar a tot el públic
- Tindre en compte al públic al que et dirigiràs
- Fer una bona planificació del que diràs a partir d’idees claus
- Utilitzar l’acudit o l’anècdota personal per a aproximar-se al públic
Amb aquest llibre, hem pogut aprendre la importància de la comunicació oral i què hem de tenir en compte per arribar a ser uns bons comunicadors. A més, cal destacar que per ser un bon orador no ha de ser innat, sinó que és una habilitat que s'ha d'anar aprenent per tal de ser-ho.
La lectura i la posada en comú d'aquest llibre, a més a més, ens ha donat recursos per totes les exposicions posterior que hem dut a terme durant aquest semestre. Com a bons professors no només hem de saber ensenyar, sinó que també fer arribar als infants les nostres paraules. A tot això, volem destacar l’exposició d’identitat i territori i la recitació d’un poema.
La lectura i la posada en comú d'aquest llibre, a més a més, ens ha donat recursos per totes les exposicions posterior que hem dut a terme durant aquest semestre. Com a bons professors no només hem de saber ensenyar, sinó que també fer arribar als infants les nostres paraules. A tot això, volem destacar l’exposició d’identitat i territori i la recitació d’un poema.

Amb aquesta activitat vam poder posar en pràctica diversos elements; en primer lloc la memòria; en segon lloc la concentració per recitar-lo bé (la posició del cos, l'entonació de la veu, la gestualitat, la mirada...) i, en tercer lloc, perdre la vergonya amb els companys. Per últim, vam haver de fer una autoavaluació de la nostra recitació per tal de veure quins aspectes havíem de millorar i quins ens n'havíem ensortit prou bé.
Després d'haver fet aquesta pràctica d'expressió oral, creiem que ha sigut molt positiva per la classe. Aprendre's un poema i saber-lo recitar ha sigut tot un repte que hem hagut de superat al millor possible. Per tal d'arribar a ser un bon orador és necessari moltes pràctiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada